Monday, January 19, 2009

Mulanya Di Sini...

Saya mulakan blog baru ini kerana teruja melihat rakan blogger, Hasif yang memulakan blog beliau yang kedua kerana ingin membezakan antara luahan hati dan sajak-sajak jiwang beliau.
tapi saya bukanlah nak bersajak dalam blog baru ni. Cuma sesekali ingin mencatat kenangan dan pengalaman saya sebagai guru.

Kalau blog satu lagi (First Things First ) mencatit pelbagai rasa dan peristiwa, penuh dengan bahasa spontan dan rojak saya, blog yang ini akan saya catatkan dalam bahasa ibunda sepenuhnya yang boleh. Mungkin akan ada kesilapan di mana-mana kerana (bukan nak berbangga, mintak dijauhkan ) minda saya memang kekadang berbahasa asing. Terpaksa diterjemah semula ke bahasa melayu. Kenapa saya berfikir dalam bahasa inggeris juga? Nanti lama lama orang akan tau jugak.

Saya alu-alukan guru-guru lain di luar sana untuk berkongsi cerita dengan saya dan menjadi pengikut blog ini. Mungkin banyak faedahnya bila berkongsi pengalaman ni....Saya juga alu-alukan kehadiran murid-murid saya walau di mana pun mereka berada.....

1 comment:

  1. cikgu!!! mane ade sajak2 jiwanglah... tu luahan hati jer.... ape2 jelah...

    anyway teratak-aksara.blogspot.com tu untuk post dakwah
    yg atmasukmajiwa.blogspot.com tu untuk luah hati... jiwang pn bleh la... tp cket jer... hahahha...

    anyway u still the best teacher!!!!!

    by: MR J.... lalalall

    ReplyDelete