Tuesday, March 3, 2009

Selamat Pengantin Baru!

Hari ni saya terima kad jemputan kahwin dari bekas anak murid saya, Azahrin, waktu saya mengajar di Felda dulu. Wah, dah nak kahwin dia rupanya...Tapi tak de rezeki nak makan nasi minyak dia sebab adik ipar saya pun akan melangsungkan perkahwinan pada tarikh yang sama dan kami akan ke Lenggong. Jauh benar jaraknya dengan Pahang.
Tapi tak pe lah, saya doakan dia selamat dan perkahwinannya diberkati Allah SWT.
Dia antara yang lambat jugak kahwin sebenarnya. Ramai kawan-kawan seangkatan dengan dia yang dah lama kahwin dan dah ada anak dah pun. Setiap kali kalau saya balik ke rumah mertua, akan ada berita tentang bekas anak murid yang dah menimang anak. Kira macam saya dah jadi nenek la...(tua dah saya ni)
Gitulah jadi cikgu ni... Bila bekas anak murid kahwin, kita rasa semakin berumur... Banyak ke lagi baki umur saya, saya pun tak tau. Hanya Allah saja yang tau.

Selamat Pengantin Baru juga diucapkan kepada seorang lagi bekas anak murid saya (Al Amin) , Sakinah Hatta yang akan melangsungkan perkahwinannya tak lama lagi...

No comments:

Post a Comment